Storstadsluft

Ursäkta den långa bloggpausen. Jag tog nattåget till St Petersburg ett par dagar för att ladda själen med lite äkta storstadsluft inför min återstående tid i Nizjnij Novgorod. Jag tror inte St Petersburg behöver någon närmare presentation. För den som vill se något av det moderna kulturutbudet, och inte bara Hermitaget, Ryska museet och så vidare kan jag i alla fall rekommendera konstcentret Loft Project Etagi. Bra fotoutställningar, och bra fik. Med vegetarisk meny!

Samtidigt i Nizjnij Novgorod höll oppositionen demonstration mitt på huvudgatan Bolsjaja Pokrovskaja. Inte så lyckat den här gången, fler poliser än demonstranter. Aj aj. Här är en länk:

http://www.youtube.com/watch?v=gNByi8eTR4s&feature=share

Detta inlägg publicerades i Resa, Rysk kultur och märktes , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar