Flyttar…

… och trots att jag för det mesta upplevt studenthemmet som ett fullkomligt dårhus, känns det ändå lite vemodigt att det är sista natten. I alla fall just nu, när jag bara sitter i rummet med min rumskompis, som jag börjat tycka ganska bra om. Men det är väl tur att det inte varit allt igenom hemskt att bo här.

Varje gång jag går in genom ingången och måste visa propusk (passersedel) för att ta mig in i mitt hem, eller när jag ska gå på toa och det inte finns någon som är ren, eller när hela studenthemmet väcks av brandsignal klockan 6 på morgonen fast det inte är någon brand och inte heller någon brandövning, eller när jag måste vara nervös för att komma för sent på kvällarna för att de stänger klockan 11,  är jag däremot inte speciellt ledsen över att flytta. Så… dags att börja packa!

Återkommer när jag är installerad och internetuppkopplad i nya hemmet.

Detta inlägg publicerades i Studentliv, Uncategorized och märktes , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Flyttar…

  1. Per Dahlbom skriver:

    Lycka till! Jag tror du behöver det…!

Lämna en kommentar